Facturatie automatiseren

Bij veel bedrijven blijkt de facturatie hoog op de wensenlijst te staan om te automatiseren. Minder fouten, een beter overzicht en minder tijd om eraan bezig te zijn.

U heeft uw bedrijf waarschijnlijk niet omdat u de administratie ervan zo leuk vindt. Wel is de administratie nodig voor een goedlopend bedrijf, maar daarvoor hoeft het nog geen dagtaak te worden...

Twee voorbeelden, grote verschillen

Handmatig:

Een opdracht wordt goedgekeurd en u moet de factuur opstellen. In Excel typt u de NAW-gegevens van de klant over en zet alle producten of diensten op de factuur. Na het handmatig narekenen van de BTW en de vervaldatum slaat u het bestand op en drukt het af als PDF bestand. In uw e-mail selecteert u het als bijlage en typt u de begeleidende e-mail voor het versturen. Klaar in 10 minuten!

Autmatisch:

Een opdracht wordt goedgekeurd en u moet de factuur opstellen. In uw systeem drukt u op Maak Factuur en binnen een seconde opent de factuur automatisch in PDF en is ondertussen inclusief begeleidende e-mail verstuurd naar uw klant. Klaar in 3 seconden!

Facturatie gaat verder

We hoeven u niet uit te leggen dat facturatie verder gaat dan alleen een factuur uittypen en versturen. U wilt overzicht houden over de facturatie en wellicht de facturen exporteren naar uw boekhoudpakket. Ook is het helaas 'soms' nodig om herinneringen te versturen en daarom ook bij te houden welke facturen betaald zijn en wanneer.